Je Brexit děsivý? Ani ne, když víte co a jak. Poslali jsme kolegy na školení, pojďme se společně podívat na to nejdůležitější z něj.

 

  • Export z VB běží ve své podstatě podobně jako před odchodem, exportní nároky totiž nejsou tak vysoké, tady si můžeme všichni trochu oddechnout.
  • Import do VB je ale o poznání větší oříšek, kvůli všem omezením a nárokům došlo ve své podstatě k úplnému pozastavení sběrných kamionových služeb a co se počtu nakládek týče, běžná praxe je teď 1 – 2 na přepravu
  • Kvůli velkému počtu zásilek (při nových pravidlech) se zásilky nestíhají proclívat a dochází k opravdu velkým prostojům – je tedy potřeba počítat nejen se zpožděním dodávky, ale podle dopravců i s poplatky za čekání kamionů a všeobecně vyšší cenou přeprav
  • Dover a Eurotunnel, to jsou dvě místa, kde teď pozorujeme největší zdržení největší
  • Dalším důvodem zdržení mohou být neošetřené dřevěné palety (se zbožím), které nejsou ošetřeny podle ISPM (ISPM 15 je standard ošetření palet proti škůdcům)
  • Důležitou proměnnou v celém procesu je součinnost odesílatele / příjemce umístěného ve VB, díky němu může jít vše v rámci možností jako po másle – proto je důležité být s ním v aktivním kontaktu (ať už kvůli vývozní dokumentaci nebo dalším úkonům)

 

P.S.: Navíc je u nás možnost vyclení a zaclení zboží přes našeho agenta ve VB

 

Ačkoliv se toho může zdát hodně, se vším Vám rádi poradíme a postaráme se, aby pro Vás přeprava z a do Velké Británie byla co nejpříjemnější brexit nebrexit.

 

Chcete se zeptat ještě na něco dalšího? Nebo rovnou zkusit něco přepravit? Sem s tím 🙂 

Třeba na road@primalogistics.cz nebo sem.